دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس
سرخط خبرها

برترین‌های جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور فردا به تهران خواهند رفت

  • کد خبر: ۲۰۳۸۵۷
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
برترین‌های جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور فردا به تهران خواهند رفت
فردا پنجشنبه، آیین پایانی بیست وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور در سالن اصلی تئاترشهر مشهد برگزار خواهد شد و سه نمایش صحنه‌ای و سه نمایش خیابانی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

ناصر نداف | شهرآرانیوز سه روز از برگزاری بیست وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور با عنوان «خاوران» گذشت و ۲۶ نمایش صحنه‌ای و خیابانی در سه روز در تماشاخانه‌های مشهد اجرا شدند. در چهارمین روز از جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، پنج نمایش خیابانی و چهار نمایش صحنه‌ای در شهرمان در معرض دید پرشور تماشاگران مشهدی قرار خواهند گرفت. فردا پنجشنبه، آیین پایانی این رویداد ملی در سالن اصلی تئاترشهر مشهد برگزار خواهد شد و سه نمایش صحنه‌ای و سه نمایش خیابانی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

بیرجندی‌ها با یک قصه تاریخی

تئاتر «فخرالزمان» اولین نمایش از روز آخر جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران است. این نمایش به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهدی مسروری از شهر بیرجند، امروز چهارشنبه ساعت۹ در تماشاخانه بهار روی صحنه می‌رود. در این نمایش ابراهیم راستگو، هانیه مودی، عارف موحد و فاطمه حاجی به ایفای نقش می‌پردازند.

«فخرالزمان» روایت داستان دختر زن صیغه‌ای محمدعلی شاه است که به دلیل رابطه پنهانی با پسری مشروطه طلب مدت‌ها در پایین خانه عمارت حبس بوده و زیر شکنجه دچار بیماری روانی شده است و همین موضوع به اتفاقاتی هولناک در ادامه داستان او منجر خواهد شد.

تک گویی از تبریز

نمایش «استخوان لای زخم» به نویسندگی جهانگیر چالاکی و کارگردانی محمد عبدالجباری دومین نمایشی است که از شهر تبریز استان آذربایجان شرقی روی صحنه می‌رود. این تک گویی با بازی زینب آتش افروز امروز ساعت۱۱ در تماشاخانه شمایل اجرا می‌شود.

روایتی از داستان یک دیپلمات

نمایش «زندگی او»، سومین اثر روز آخر جشنواره است که در بخش صحنه‌ای اجرا می‌شود. این نمایش به نویسندگی ترانه برومند و کارگردانی سیدمهدی کشمیری از بجنورد امروز ۱۲ دی ماه ساعت۱۵ در تماشاخانه استاد حسین نوری روی صحنه می‌رود. در این نمایش سیدامیرحسین جان نثار، مهسا سبحانی، محمدجواد ربانی، مینو حسینی و آترینا خراسانیان بازی می‌کنند. «زندگی او» روایت زندگی دیپلماتی به نام راد است. او وقتی در مأموریت به سر می‌برد، متوجه می‌شود که همسرش، لیدا، به طرزی مشکوک فوت کرده است. رزا وکیل همسر راد حقایقی از زندگی او را فاش می‌کند.

«دودوتا چهارتا» ساعت۱۹ سالن بهار

نمایش «دودوتا چهارتا» به نویسندگی مشترک محمد نخعی، جواد جعفری و کارگردانی محمد نخعی از استان خراسان جنوبی دیگر اثر صحنه روز چهارم جشنواره است که امروز چهارشنبه ساعت ۱۹ در تماشاخانه بهار اجرا می‌شود. رقیه قاسم زاده، رؤیا رمضان پور، ‎فرهاد تقوی، ‎محمد نخعی، ‎مرتضی عابدیان، ‎محمدصادق خطیبی و ‎فاطمه باقری از بازیگران نمایش «دودوتا چهارتا» هستند. ‎ این نمایش، زندگی دو زوج جوان را نشان می‌دهد که به دلیل مشکلات مالی و اتفاقاتی که در گذشته برای آن‌ها افتاده است، در یک خانه به صورت مشترک زندگی می‌کنند و با چالش‌ها و مشکلاتی روبه رو هستند.

تبریزی‌ها پایان بخش نمایش‌های صحنه‌ای

نمایش «یک دقیقه ۱۳ ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور و شهرام گیل آبادی و کارگردانی نسرین عموزاده از استان آذربایجان شرقی، امروز ساعت۲۱ در تماشاخانه استاد حسین نوری اجرا می‌شود. در این نمایش سمیرا بیک محمدی، یگانه عطایی، زهرا ابراهیمی و پینار ملاعباسی به ایفای نقش می‌پردازند.

روایت دل خراش یک جوان

اما در بخش خیابانی چهار نمایش در روز آخر جشنواره اجرا می‌شود. این بخش با نمایش «زندگی دودی من» به کارگردانی حسین قاسمی از تهران، امروز چهارشنبه ۱۳دی ماه، در ساعت ۱۰ در مجموعه تئاترشهر مشهد آغاز خواهد شد. «زندگی دودی من» داستان جوانی است که بر اثر تصادف در حالت کما به سر می‌برد و در همین حالت مورد پرسش قرار می‌گیرد و او که در بند اعتیاد است داستان زندگی خود را بازگو می‌کند.

قصه اعتیاد با روایتی از نمایش خیابانی

دومین نمایش خیابانی جشنواره در روز چهارم به «پیشانی بلند» به نویسندگی و کارگردانی احسان محمدیان از خراسان جنوبی اختصاص دارد که ساعت ۱۲ در مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می‌شود. احسان محمدیان، محمد آقای خزائی و کاظم ایمان طلب در این نمایش بازی می‌کنند. «پیشانی بلند» قصه پر غصه اعتیاد است که دامن گیر فرزندان طلاق هم می‌شود. در «پیشانی بلند» قصه معتادی فراری از کمپ ترک اعتیاد و مسیر افتادنش به دام اعتیاد را می‌بینیم.

اثری از آذربایجان شرقی

نمایش خیابانی «دومانلی سرحد» که نام دیگرش «مرز مه آلود» است به نویسندگی و کارگردانی مصطفی آذری، امروز ساعت ۱۸ در مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می‌شود. علی عزتی، مصطفی آذری، زین العابدین فانی و کمال آذری از بازیگران این نمایش هستند.

داستان زندگی کارتن خواب‌ها

نمایش خیابانی «خانه‌ای برای زندگی» به نویسندگی و کارگردانی نسرین عموزاده، از آذربایجان شرقی، آخرین نمایش جشنواره بیست وهشتم منطقه‌ای است که امروز چهارشنبه، ساعت ۲۰، در مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می‌شود. در این نمایش یوسف سلیمانی و ریحانه اکبری بازی می‌کنند. نمایش «خانه‌ای برای زندگی» به نحوه زندگی کارتن خواب‌ها می‌پردازد و از دریچه چشم آن‌ها به زندگی نگاه می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->